- مستندات
- یادگیری ماشین خودکار
- کاربردهای سرویس دسته بندی متن
کاربردهای سرویس دسته بندی متن
بسیاری از شرکتها یا کسبوکارها محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه میکنند. در چنین مواردی پشتیبانی سریع و موثر اهمیت زیادی دارد. پیامهای مشتریان که شامل سوالات، درخواستها یا مشکلات است باید به سرعت پاسخ داده شود. معمولا تیم پشتیبانی یا واحد خدمات مشتریان مسئول پاسخگویی به این سوالات است. اعضای این تیمها موظف هستند که پیامهای کاربران را به واحدهای مربوطه هدایت کرده و پاسخ مناسبی به آنها ارائه دهند. خواندن همهی پیامها، مشخص کردن موضوع پیام، شناسایی واحد مربوطه و تولید پاسخ متنی برای هر پیام فرایندی پرهزینه، زمانبر و در معرض خطای انسانی است. استفاده از راهکارهای هوشمند و خودکار میتواند این فرایند را سادهتر و سریعتر کند. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند به صورت خودکار و با دقت بالا پیامها را براساس موضوع دستهبندی کرده و به واحد مربوطه هدایت کند.
حضور موثر در شبکههای اجتماعی و حفظ ارتباط با مشتریان برای هر کسبوکاری لازم است. بسیاری از کاربران نظرات (Comments)، انتقادات یا نگرانیهای خود دربارهی یک کسبوکار یا محصولات آن را در این شبکهها به اشتراک میگذارند. بررسی همهی نظرات به زمان بسیار زیادی نیاز دارد. گاهی ممکن است بسته به تعداد مخاطبان حجم نظرات بسیار زیاد بوده و بررسی آنها در عمل غیر ممکن خواهد بود. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند نظرات کاربران را به صورت خودکار در دستههای از پیش تعیین شده قرار دهد. در این صورت بررسی نظرات و شناسایی مشکلات رایج کاربران به راحتی انجام خواهد شد. این سرویس توانایی بررسی نظرات در شبکههای اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … را دارد.
امروزه تقریبا در تمامی شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای وبلاگ نویسی استفاده از تگها به بخشی جدا نشدنی از نحوهی برقراری ارتباط توسط کاربران تبدیل شده است. تگها معمولا با علامت «هشتگ #» مشخص میشوند. تگها دسترسی به محتوایی را که به موضوع خاصی اشاره میکند بسیار آسان و سریع میکنند. اما استفاده از تگها تنها به شبکههای اجتماعی محدود نمیشود. با استفاده از تگها میتوان مجموعهای از موضوعات، اطلاعات و ویژگیها را به طور همزمان به یک سند متنی (مقاله، comment) نسبت داد. این امر باعث میشود اسناد متنی که مجموعهای از موضوعات مورد توجه را در خود جای دادهاند به سادگی قابل شناسایی باشند. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون به هر سند متنی مجموعهای از تگها را نسبت میدهد تا پیدا کردن اسنادی که مربوط به موضوعات خاصی هستند به راحتی قابل انجام باشد.
در بسیاری از وبسایتها یا برنامههای موبایل امکان جستوجو برای کاربران وجود دارد. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند به بهبود فرایند جستوجو کمک کند. این سرویس موضوع مورد نظر کاربر در عبارت وارد شده در نوار جستوجو را مشخص کرده و در نتیجه پیدا کردن محتوای مرتبط با سرعت و کیفیت بالاتری انجام میشود.
بخش نظرات کاربران به جزء جداییناپذیر وبسایتها، پلتفرمهای تجارت الکترونیک، شبکههای اجتماعی و … تبدیل شده است. کاربران میتوانند نظرات خود در رابطه با یک موضوع خاص یا کیفیت کالا و خدمات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این بخش مطرح کنند. صاحبان کسبوکارها میتوانند از این نظرات در راستای ارتقای کیفیت خدمات و محصولات خود استفاده کنند. همچنین امکان شناسایی مشکلات و درک انتقادات کاربران هم از این طریق ممکن میشود. اما گاهی ممکن است تعداد نظرات ثبت شده بسیار زیاد باشد. در این صورت بررسی همهی نظرات پیچیده و غیرممکن خواهد بود. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند موضوع مورد اشاره در هر نظر ثبت شده (comment) را با سرعت و دقت بالا تعیین کند.
امروزه محتوای اسپم با اهدافی مانند تبلیغات غیر هدفمند، کلاهبرداری یا ایجاد مزاحمت رواج قابل توجهی پیدا کرده است. از سوی دیگر کسبوکارها تلاش میکنند تا راههای ارتباطی مختلفی با کاربران خود داشته باشند. پست الکترونیک یا چت هم از مهمترین راههای ارتباطی هستند که میتوانند در معرض خطر هرزنامهها (spam) قرار گیرند. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند پیامهای اسپم را شناسایی کند. پس به شرکت ها کمک کند ارتباطی امن و سالم با مخاطبان حقیقی خود داشته باشند.
گفتوگوی برخط (چت) یکی از خدماتی است که کسبوکارها به کاربران خود ارائه میکنند. شناسایی نیت و خواست کلیدی کاربر در سریعترین زمان ممکن اهمیت زیادی دارد. سرویس دستهبندی خودکار متن ستون میتواند پیامهای کاربران را بررسی کرده و به سرعت نیت و خواست آنها را شناسایی کند. در این صورت کارشناسان پشتیبانی میتوانند به سرعت و با کمترین خطا پاسخگوی نیازهای کاربران باشند.