تعریف و کاربردهای سرویس آرکایو

سرویس آرکایو یکی از سرویس‌های ارائه شده توسط ستون است و برای رسیدن به دو هدف کلی طراحی شده:

۱- ذخیره و نگه‌داری داده‌های آرشیوی یا سرد: منظور از داده‌های سرد، داده‌هایی هستند که به ندرت به آن‌ها نیاز پیدا کرده و در بازه‌های زمانی طولانی مدت نیاز به دسترسی به آن‌ها داریم. سرویس آرکایو برای پاسخ به این نیاز طراحی شده است. مشتریان می‌توانند با استفاده از این سرویس داده‌هایی را که به ندرت به سراغ آن‌ها می‌روند بدون هیچ مشکلی ذخیره کنند.

۲- حل Disaster recovery: سرویس آرکایو می‌تواند یک راه‌حل disaster recovery برای سازمان‌ها و شرکت‌ها باشد. گاهی ممکن است داده‌هایی که روی سرویس آبجکت‌استوریج قرار گرفته‌اند، دچار مشکل شوند و در این صورت لازم است که داده‌ها بازیابی شوند. اگر به صورت متوالی نسخه‌های پشتیبان از داده‌های ذخیره شده، تهیه شود و در سرویس آرکایو قرار بگیرد، در صورت ایجاد مشکل یا Disaster در داده‌های اصلی می‌توان به سرویس آرکایو مراجعه کرده و آخرین نسخه‌ی پشتیبان را بازیابی کرد.

  • ذخیره‌ی داده‌ها روی HDD (دیسک فیزیکی): بر خلاف دیگر روش‌های آرشیو داده که مبتنی بر tape هستند، سرویس آرکایو ستون داده‌ها را روی HDD ذخیره می‌کند. هم‌چنین این سرویس کاملاً منطبق بر سرویس آبجکت‌استوریج است و می‌توان داده‌ها را به صورت مستقیم و بدون هیچ مشکلی از آبجکت‌استوریج به آرکایو منتقل کرد.
  • سرعت بالا در بازگردانی داده‌ها: در صورت بروز disaster recovery، داده‌ها با سرعت بالایی بازیابی شده و در دسترس قرار می‌گیرند.
  • مقرون به صرفه: معماری سرویس آرکایو به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن هزینه‌ی کمتری نسبت به سرویس‌های مشابه و حتی سرویس آبجکت‌استوریج داشته باشد.

برای استفاده از سرویس آرکایو ستون، دو پیش‌نیاز وجود دارد و در صورت برآورده شدن این شرایط دسترسی به سرویس آرکایو ممکن خواهد بود:

۱- حجم داده حداقل چهار ترابایت باشد: سرویس آرکایو برای ذخیره‌ی داده‌ها با حجم حداقل چهار ترابایت طراحی شده است. در صورت داشتن داده با حجم کمتر از سرویس آبجکت‌استوریج استفاده کنید.

۲- اندازه‌ی هر آبجکت حداقل ۲۵۶ کیلوبایت باشد: اندازه‌ی بلاک‌های سرویس آرکایو که هر آبجکت یا فایل در آن‌ها ذخیره می‌شود، حداقل ۲۵۶ کیلوبایت در نظر گرفته شده است. در صورتی که بخواهید آبجکتی با حجم کمتر ذخیره کنید، در واقع همان فضای ۲۵۶ کیلوبایت اشغال می‌شود و در نتیجه موجب ایجاد هزینه‌ی اضافی هم برای سرویس‌دهنده و هم برای مشتری خواهد شد.

در صورتی که این دو پیش‌نیاز برقرار باشد، می‌توانید درخواست دسترسی را در پنل رایانش ابری ستون ثبت کنید. پس از بررسی و در صورت برقراری شرایط می‌توانید به سرویس آرکایو دسترسی داشته باشید.

آیا این مقاله به شما کمک کرد؟

با نظر دادن به بهبود کیفیت مستندات کمک کنید

sotoon

کلیه حقوق مادی و معنوی محفوظ است. © ۱۴۰۳ ستون/ شرکت رایانش ابری واحد هزاردستان