اختصاص نقش به کاربر یا کاربر-سرویس
توصیههای مهم:
- برای دادن بیشترین دسترسی در هر سرویس، کافی است نقش admin متناسب با آن محصول را انتخاب کنید و از دادن تمام نقشهای مرتبط خودداری کنید. محدودیت نقشها در سرویس مدیریت دسترسی اولویت بالاتری دارد، و با دادن نقشهای غیر ادمین، شما در واقع دسترسی کاربران خود را محدود میکنید.
- بالاترین نقش در هر فضای کاری که به تمامی منابع دسترسی دارد، workspace-admin است. در اختصاص دادن این نقش احتیاط کنید و برای حفظ امنیت منابع خود، تنها نقشهایی را به کاربران بدهید که به آن نیاز دارند.
شما میتوانید در حین افزودن کاربران، به آنها نقش اختصاص دهید. اما اگر کاربری از قبل اضافه شده باشد، با طی مراحل زیر میتوانید نقش جدیدی به آنها اضافه کنید.
۱. پس از ورود به پنل کاربری ستون، به سرویس مدیریت دسترسی (IAM) وارد شوید.
۲. در منوی کناری، روی گزینه نقشها کلیک کنید.
۳. از میان نقشها، یک نقش را انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
۴. برای اینکه این نقش را به یک یا چند کاربر اختصاص دهید، در قسمت کاربرها روی گزینه تخصیص نقش به کاربر کلیک کنید.
۵. در پنجره باز شده، ابتدا نام کاربر یا کاربران مورد نظر خود را جستجو کرده و انتخاب کنید.
۶. در مرحله بعد پارامترهای مختص نقش را (در صورت لازم بودن) وارد کنید.
مراحل اختصاص نقش به کاربر-سرویس هم مشابه مراحل بالا است. فقط در پنل نقش، در قسمت "کاربر-سرویس" روی دکمه "اختصاص دادن کاربر-سرویس" کلیک کنید.
توجه: برای مدیریت نقشهای متعدد و تخصیص آن به کاربران، روش بهتر ساختن و افزودن کاربر به گروه است. این کار باعث جلوگیری از پیچیدگی و سادگی رفع مشکل در آینده میشود. به طور کلی اگر چندین نقش برای کاربران خود در نظر دارید بهتر است با ایجاد گروههای مختلف آنها را مدیریت کنید.
۱. پس از ورود به پنل کاربری ستون، به سرویس مدیریت دسترسی (IAM) وارد شوید.
۲. در منوی کناری، روی گزینه کاربرها کلیک کنید.
۳. کاربر مورد نظر خود را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید.
۴. روی گزینه افزودن نقش به کاربر کلیک کنید.
۵. در پنجره باز شده، نقش مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه افزودن را فشار دهید.
۶. برای افزودن نقشهای بعدی مراحل ۴ و ۵ را تکرار کنید.