چطور از فضاهای کاری استفاده کنم؟
با عضویت در ستون، به طور معمول یک فضای کاری به شرکت شما اختصاص داده خواهد شد. در صورت نیاز، میتوانید از طریق ارتباط با پشتیبانی، تا سقف ۵ فضای کاری برای مدیریت بهتر منابع خود دریافت کنید.
فضای کاری یا workspace یکی از مفاهیمی است که در سرویس مدیریت دسترسی (IAM) وجود دارد. فضای کاری در واقع محیط یا فضایی است که کاربران، منابع، عملیات و کلیدهای مخصوص هر سرویس را فراهم میکند. هر کاربری که ایجاد میشود حتما عضو یک فضای کاری خواهد بود. هرچند امکان عضویت در بیش از یک فضای کاری هم بدون محدودیت در تعداد فضاهای کاری برای کاربران وجود دارد.
شما میتوانید با استفاده از فضاهای کاری مختلف:
- منابع و اعضای تیم محصولات مختلف شرکت خود را جداگانه مدیریت کنید.
- منابع و دسترسی به استیجینگ و پروداکشن خود را جداگانه مدیریت کنید.
- منابع بخشهای مختلف سازمان خود را جدا کنید.
اگر منابع مختلفی برای هر بخش ندارید، میتوانید برای مدیریت اعضای بخشهای مختلف سازمان خود، مانند بخش بازاریابی، زیرساخت، محصول و ... میتوانید از مفهوم گروه استفاده کنید.
مشاهده فضاهای کاری:
۱. پس از ورود به پنل اوشن، وارد پروفایل کاربری خود شوید.
۲. در اولین صفحه پروفایل کاربری میتوانید فضاهای کاری (Workspaces) خود را مشاهده کنید. در این قسمت لیستی از تمام فضاهای کاری که در آن عضو هستید آمده است.
۳. برای هر فضای کاری، نام سازمان و همچنین شناسهی منحصر به فرد مربوط به آن نیز نمایش داده میشود.
مفهوم سازمان، در واقع متناظر با شرکت شما است. شما در سازمان خود میتوانید فضاهای کاری متعددی داشته باشید و هزینه مصرف منابع آنها تحت یک فاکتور در هر ماه برای شرکت شما صادر میشود.
برای اینکه فضای کاری که در آن هستید را تغییر دهید، مراحل زیر را طی کنید:
۱. پس از ورود به پنل کاربری، از نوارابزار بالا روز بخش کناری پروفایل خود کلیک کنید.
۲. در پنجرهی باز شده ابتدا سازمان خود و سپس لیستی از فضاهای کاری که در آن عضو هستید را میبینید.
۳. با کلیک بر روی فضای کاری مورد نظر خود، میتوانید وارد آن شوید.
مورد مهم:
- اگر در چندین سازمان عضو هستید، لیست فضاهای کاری فقط مربوط به سازمان فعلی شما خواهد بود. میتوانید با کلیک بر روی سازمان، سازمانهای دیگر خود را انتخاب و وارد آنها شوید.